0725 180 234 office@decarbo.ro

TOP Cele mai murdare supape EGR

Am promis acum ceva timp, pe pagina de Facebook, ca voi face un top al celor mai “murdare” supape EGR gasite pe masini.
Este doar un top subiectiv, bazat pe ceea ce am intalnit pe masini, nu reprezinta ceva general, depunerile tin foarte mult de modul cum folosim masina, de intretinerea ei, de combustibil etc.

1) 1.7 CDTI – motorul de ISUZU de pe Opel. De departe cele mai multe depuneri intalnite, cu tevi si supape blocate de depuneri. Cu toate acestea, este un motor foarte rezistent, pe unele din masini chiar neavand eroare sau mers neregulat, desi motorul abia mai “respira”.

 

2) 1.9 TDI – motorul de pe grupul VAG. Am intalnit si supape cu putine depuneri, dar fiind foarte multe astfel de masini pe pamanturile patriei, am avut ocazia sa vad multe cu depuneri de speriat. Chiar daca supapa este pe vacuum, exista posibilitatea ca la un moment dat membrana din interior sa se sparga si sa fie necesara o inlocuire. O curatare preventiva este recomandata pentru prelungirea vietii.

 

3) 1.3 CDTI – motorul de Fiat de pe Opel. Cel mai mare minus al acestor supape EGR este ca se blocheaza si nu mai functioneaza. In cele mai multe cazuri se demonteaza partea mecanica de cea electrica si se deblocheaza. Daca masina a mers mult timp cu supapa blocata, e posibil sa necesite inlocuire. Daca e sa se blocheze, rugati-va sa se blocheze pe inchis!

 

4) 2.2 D4D – motorul de Toyota. L-am intalnit atat pe Toyota, cat si pe Lexus. De foarte multe ori erau atat de multe depuneri ca nu se mai vedea nimic in supapa. Este un model rezistent, dar la maximum 2 ani trebuie curatata supapa, altfel va face probleme.

 

5) 1.9 CDTI – motorul de pe Opel. Este, de asemenea, predispus la blocare, din cauza depunerilor si a temperaturii. O curatare preventiva il poate salva.

 

6) 2.0D – motorul de BMW M47/57. Multe depuneri am gasit si aici, chiar am si schimbat cateva astfel de supape EGR, din cauza de membrana sparta.

error: Content is protected !!