0725 180 234 office@decarbo.ro

De la curatare manuala la curatare chimica!

In momentul de fata, la nivel global, exista doua metode pentru a curata componentele unei masini, indiferent ca e vorba de sistemul de admisie, injectie, evacuare, franare etc.
Este vorba despre curatarea mecanica si cea chimica, iar fiecare din aceste doua metode are avantajele ei.
Daca ne referim la sistemele de admisie si evacuare ale masinii, haideti sa le analizam un pic.

Curatarea mecanica:
Avantaje:
– se pot indeparta cele mai multe depuneri;
– se poate observa vizual diferenta inainte/dupa;
Dezavantaje:
– anumite componente sunt destul de greu de demontat (chiulasa, turbina, senzori etc.);
– este indicat ca dupa demontarea componentelor sa se puna garnituri noi, unele din ele fiind costisitoare;
– necesita o durata mare de timp, atat la demontare/montare, cat si la curatare.
– exista riscul defectarii unor componente, daca nu se manevreaza cu grija (filamentele debitmetrului, senzorilor etc.)
– un cost mare pentru procedura;

 

Curatarea chimica:
Avantaje:
– agentul de curatare ajunge in locurile cel mai greu accesibile, unde este foarte complicat de demontat;
– timpul de curatare este foarte mic;
– curatarea se produce cu motorul pornit, pentru a se putea elimina prin ardere depunerile grunjoase de pe componente;
– are un efect benefic asupra tuturor senzorilor de pe sistemul de admisie si evacuare;
– nu se demonteaza elemente, ceea ce inseamna ca nu exista risc de scapari de aer sau gaze;
– mizeriile sunt eliminate sub forma de micro-particule (un fum dens), lucru care nu afecteaza deloc sistemul de evacuare (catalizator, DPF);
– un cost mic pentru procedura;

Dezavantaje:
– nu se pot curata toate tipurile de depuneri;
– nu se poate observa vizual diferenta inainte/dupa, reperul fiind performanta masinii de dupa proces.

In concluzie, sunt doua proceduri distincte, independente, care insa se pot completa, atunci cand este cazul. Depunerile uleioase apar, de cele mai multe ori, din cauza unor defectiuni ale unor sisteme (EGR, sistemul de ungere a turbinei, valva PCV etc.), deci nu sunt prezente la fel de mult ca depunerile de carbon, care exista la fiecare masina, din cauza arderilor incomplete.

error: Content is protected !!